Середа, 18.10.2017, 02:54
Вітаю Вас, Гість

Що таке ЗПР?

       На жаль, сьогодні в медичних картках дітей  не рідко  можна зустріти діагноз ЗПР.

     Що таке ЗПР?  Ці три зловісні букви є не що інше, як затримка психічного розвитку. Звучить не дуже приємно, правда? Останні декілька років до проблеми ЗПР спостерігається підвищений інтерес, довкола неї ведеться безліч суперечок. За даними різних авторів, в дитячій популяції виявляється від 6 до 11% дітей із ЗПР .

  Існує думка ,що така проблема може торкнутися лише неблагополучних чи проблемних сімей. Але насправді від цього ніхто не застрахований. Тому що причиною затримки можуть бути неблагоприємне протікання вагітності, патологія пологів, спадкові фактори.

      Батьки часто  не надають значення тому, що  їхня дитина трохи  пізніше почала ходити самостійно, оперувати предметами що затримується її мовленнєний розвиток. І  лише тоді коли їхня дитина досягнувши шкільного  віку, ще  досі продовжує залишатися  в колі  дошкільних  ігрових  інтересів і не може включитися в шкільну діяльність, сприймати шкільні завдання та виконувати їх, батьки  починають «бити тривогу». Своєчасні методи діагностики дозволяють виявити порушення.

     З позиції недосвідченого спостерігача дошкільники із ЗПР не так вже  й відрізняються від однолітків.

  Діти із затримкою психічного розвитку не мають таких важких відхилень в розвитку, як розумова відсталість, як складні  порушення мови, слуху, зору, рухової системи.

Діти  із ЗПР проходять в своєму розвитку ті ж етапи, що і діти, які нормально розвиваються,  але трохи із запізненням.  

Але, майже для всіх характерні такі особливості:

•        надмірна хворобливість

•       фізична незграбність, труднощі  у виконанні дрібних рухів 

           пальцями

•        байдужість до занять

•        імпульсивність,неуважність

•      труднощі у запам’ятовуванні

•       страждають усі компоненти мислення 

•       затримка мовленнєвого розвитку

Затримка психічного розвитку, якого б походження вона не була, великою мірою піддається корекції: чим молодша дитина, тим більших успіхів можна досягти.

•   Майже усі випускники наших груп підготовлені до навчання в масовій школі. Але можуть бути і виключення.

•   На сьогодні в кожній групі садочку,  в кожному класі школи  можуть з`явитися  діти із затримкою психічного розвитку. Тому, для всіх, хто буде працювати з такою дитиною,важливо  знати та розуміти її проблеми, адекватно ставитися до них.

 Корекційно-виховна робота з дітьми із затримкою психічного розвитку-важливий напрямок роботи дошкільного закладу №15 "Ромашка" 

Основна мета нашої роботи: 

         дбати про забезпечення права дітей із ЗПР на здобуття дошкільної освіти;

   створити кожному малюкові рівних з його однолітками стартових умов для подальшого навчання в школі, успішного особистісного зростання.

      Якщо Вас зацікавила дана інформація  і  виникли сумніви з приводу психічного розвитку Вашої дитини , то не полінуйтесь і відвідайте лікаря-психоневролога.  Прислухайтесь до його порад та рекомендацій.

      ЗПР не є перешкодою на шляху до освоєння  шкільних загальноосвітніх програм , за умови вчасного виявлення порушення  та його  корекції .



Логопед про те, 

що корисно  вашим 

дітям

Все частіше зустрічаються діти з такими дефектами у вимові звуків, які вимагають спеціальної логопедичної допомоги. Пам'ятайте, що в більшості випадків всі труднощі в опануванні правильної мови можуть бути усунені вже в дошкільному віці.  Але, нажаль, багато мам і пап не надають серйозного значення поганому мовленню  своїх дітей і, тим самим, упускають дорогоцінний час, марно сподіваючись, що з віком все само пройде.   Про те, що надія на  «саме пройде» - далеко не завжди виправдовується, свідчать багаточисельні і всілякі дефекти мови у дорослих людей.

 Чому так необхідне дитині чисте мовлення?

  Тому що дефекти мови надалі будуть її  дуже турбувати. А, головне, ці дефекти створять труднощі в досягненні багатьох життєвих цілей: у виборі професії, в розвитку кар'єри, в особистому житті  та таке інше . Причому, не зрідка це сприймається людьми, особливо підлітками, як справжнісіньке нещастя. Багато хто з них звертається до фахівця, нарікаючи на батьків за те, що ті вчасно нічого не зробили. А як багато зусиль і часу доводиться витрачати дорослій людині, щоб виправити те, що дитині дається порівняно легко.

 Як говорять і пишуть діти ?

     Особливу увагу хочеться звернути на те, що, якщо дитина  неправильно вимовляє звуки , то це неминуче відіб'ється і в письмовій мові. У неї  буде багато помилок. Тому всі порушення звуковимови  необхідно виправити до початку навчання  грамоти. Інакше виникнуть порушення  письма  і читання: дисграфія і дислексія. А це дуже непросто виправити.

      Щоб Вам було зручніше стежити за своєчасністю появи в мові дитини  різних

звуків,приводимо приблизні  терміни остаточного засвоєння дітьми звуків мови:


Час появи звуків  (в роках)

1-2

2-3

3-5

5-6

Звуки

А О Е П Б М

І И У Ф В Т Д Н К Г Х Й

С З Ц Ш Ж Ч Щ

Л  Р

Ознаки благополучного розвитку мови у дитини:  

· Фізичний розвиток дитини відповідає віку.

· У дитини немає жодних неврологічних захворювань.

· Дитина активно спілкується із знайомими і рідними і соромиться  

   розмовляти з незнайомі їй людьми.

· Дитина охоче повторює за вами все, що чує.

· Дитина активно вирішує свої проблеми за допомогою мови.

· Дитина вслухується в свою мову і прагне виправити свої помилки сама

   Ознаки неблагополучного розвитку мови у дитини:

· Дитина розвивається із затримкою.

· Дитина перенесла важкі захворювання.

· У дитини є неврологічні захворювання. 

· Дитина неохоче повторює за  вами слова і речення.

· Коли дитина чує прохання "Повтори" або "Скажи це ще раз", вона мовчить,  зціпивши    зуби, або йде собі, неначе Вас не чула 

· Вона вважає за краще вирішувати свої проблеми самостійно, не звертаючись до вас, по допомогу ("самостійне» дитя).  

· Дитя однаково активно спілкується із знайомими і незнайомими людьми 

· Дитині байдуже, чи розуміє  її хтось. Вона говорить на одній  їй зрозумілій мові.